Projekt :))

 Projekt: interneti vahendusel õppimine koolist puudujatele

Eesmärk: Kui õpilane puudub koolist (haige, isolatsioon, vigastus) ja on võimeline kodus õppima, oleks palju lihtsam seda teha koos õpetaja ja teiste õpilastega. Minu mõte on siis see, et kodus olevatel õpilasel võiks olla võimalus osaleda videokõne teel tunnis. Nii, et õpilane kuuleb õpetaja juttu ja korraldusi ja näeb ka tahvlile. Kodus õppivatele noortele oleks see väga hea variant, et teistest mitte maha jääda.

Tööplaan ja ajakava:

  • 26.01 - projekti teema valitud, projekti leht (eesmärk, valim, ajakava) vormistatud.
  • 02.02 - küsitlus valmis
  • - küsitluse jagamine
  • - tulemuste analüüs ja vormistamine
  • - projekt valmis

Läbiviija: Kai Leas

Vahendid: Google Forms, ajaveeb ja sotsiaalmeedia

Valim: Sütevaka õpilased (5-12 klass), õpetajad, lapsevanemad

Küsitlus


Kokkuvõte

Kokku oli vastanud minu küsitlusele 154 inimest, kuid siis saboteeris keegi minu küsitlust ning seejärel kerkis vastanute arv 359-le, neist vastustest 207 olid identsed. Seetõttu ei saa ma tõest kokkuvõtet lapsevanemate vastustest. 



Õpilased

Küsisin tüdrukute ja poiste vanust eraldi, et analüüsida erinevusi vanuserühmade kaupa ning seda selleks, et saaksin parema ülevaate.

Analüüsi tulemusena selgusid ka puudused küsitluse osas, millest õppisin, kuidas järgmine kord küsitluse ülesehitus koostada nii, et hiljem oleks lihtsam kokkuvõtet teha. Selle küsitluse puhul peaksin vaatama kõikide õpilaste vastuseid eraldi üle, et saada teada, mida vastasid rohkem poisid, mida tüdrukud.

Vastajatest oli 3korda rohkem tüdrukuid, nii et küsitluses on rohkem tüdrukute arvamus, kuid positiivne on see, et küsitlusele vastas ka 30 poissi.

Kokku vastas minu küsitlusele 124 õpilast sh. 94 tüdrukut ja 30 poissi.


Vastanutest 41 õpilast on vanuses 11-13, 49 vanuses 14-16, 34 vanuses 16-19.


Selle küsimusega sain teada, et 51,6% vastanutest eelistaksid kodus haige olles, osaleda tundides veebi vahendusel. 124 vastanust 64 eelistaksid veebiõpet ja 60 sooviksid õppida iseseisvalt. Vastusest tulenevalt võiks olla veebi vahendusel õppimine võimalik, aga siiski vabatahtlik.

109 õpilast arvavad, et vabaainetes ei peaks toimuma veebitunde. Vaid 15 inimest on poolt, mis näitab, et õpilased ei poolda veebitunde vabaainetes.

Ainult 5-inimesel 124 õpilasest puudub nutiseade kaamera ja mikrofoniga. See näitab head veebitundide valmidust ja ka kool on välja pakkunud omapoolse lahenduse nutiseadmete laenutamise osas.


Vastused on märkeruutudega ehk saab valida mitu vastust ja ka ise kommentaari juurde lisada. 119 õpilast eelistavad zoomi veebikõne tegemis platformina, 21 inimest Google Meeti/Google Classroomi, 6 inimest Moodle-t, Discordi 2, üks inimene Skype ja üks inimene pole osanud valida. Enamuses on soov teha kõnesid juba meile hästi tuttavaks saanud keskkonnas Zoom.
Kaamera on sisse nõus lülitama 73,4% õpilastest ehk 91 vastanut. 33 avaldasid, et nad ei soovi seda teha. Kaamera sisse-välja lülitamine võiks jääda vabatahtlikuks või õpetaja otsustada.


Küsimusele, kui palju tegeletakse veebitundide ajal kõrvaliste asjadega, on üle poolte vastanutest vajutanud numbrit 2, mis on positiivne ja näitab, et suurem jagu suunab oma tähelepanu õppimisele ja ei tegele veebitunnis kõrvaliste asjadega.


Õpilastest oli väga suur osa veebiõppepäeva poolt. Seda tehakse juba mitmetes koolides ja arvan ka ise, et kombineerides tavaõppe virtuaalõppega, saaksime me õpilase jaoks motiveerivama ja huvoitavama õpikeskkonna. 50 õpilast arvavad, et veebiõppepäev peaks toimuma 2 korda kuus, 46 arvavad, et kord kuus ja 28 inimest arvavad, et see ei peaks toimuma.

    Õpetajad

Tegin küsitlusse ka õpetaja haru, et saaksin ka õpetajate arvamust arvesse võtta, kuna nemad on siiski veebitunni õnnestumisel/toimimisel kõige olulisemad. 
Minu küsitlusele vastas 11 õpetajat. 

Nii nagu õpilastel, on ka enamus küsitlusele vastanud õpetajate lemmik on Zoom. 10 õpetajad soovib Zoomi, üks õpetaja Moodle-t ning 1 õpetaja lisas, et tema soovib Zoomi keskkonda kasutada, aga ilma ajapiiranguta.

7 õpetajat ei sooviks eelregistreerimist veebitundidesse, neli on eelregistreerimise poolt. See võiks siis jääda õpetaja otsustada.

Vabatahtlik küsimus, millele vastas 10 õpetajat. 7 õpetajat soovis registreerimisest teaadaandmist Stuudiumisse, üks õpetaja Messengeri, üks õpetaja Gmailile ja üks õpetaja arvas, et kõik võimalused sobivad. Ka see küsimus võiks õpetaja otsustada jääda.
Minule üllatavalt ei soovinud 7 õpetajat ehk enamus vastanud õpetajatest veebiõppepäeva. Sellele küsimusele oleksin võinud lisada täpsustava küsimuse nende vastuste kohta. 3 õpetajat oli veebiõppepäeva toimumise poolt 1 kord kuus ja üks õpetaja selle poolt 2 korda kuus. Seda küsimust võiks arutada kõigi õpetajate ja direktoriga koos.
Enamus (9 õpetajat) ütlesid, et neil on vajalik tehnika olemas. Kahel õpetajal oleks vaja veel mõningaid lisaseadmeid.


Mõned lisakommentaarid:
Mdea nagu selles mottes et voiks nii olla et kui opilane soovib mones kindlas aines kindla tunni ajal koos teistega tunnis olla just naiteks kindla teema parast mida ta tahab selgeks saada ss tal on alati voimalus aga nagu ns ei pea tulema kui ta saab kodus ise ka hakkama ja varki
Veebiõpe võiks olla praegusel Covid-19 ajal (kui laps peab isolatsioonis või nohuga kodus olema) võimalik iga päev
Me voiksime ohutuse nimek jaada moneks ndl. koduoppele ning tahe tigedalt eõppepäevi . Samuti võiksime koolis käia nt 3x ndl. ylejaand kodus
Väga vahva küsitlus! :D
kaugõppel võiksid kõik õpetajad panna tunnitöö ülesannete alla ja siis märkida et see on tunnitöö
Õpetajad võiksid koondada kõik kodu- ja tunnitööd samale platvormile, et õpilastel oleks mugavam need välja uurida.
Õpilased viitsivad koolis rohkem tähele panna kui kodus, sest tagajärjed, mis tulevad mitte tähele panemisega, on rängemad koolis kui videokõnes.
Olen nõus tegema veebiõpet paralleelselt, kui õpilastel on selleks reaalne vajadus ja see oleks pigem erand, kui igapäevane.
Võiks olla võimalus(!) alati puudujana osaleda nt zoomiga tundides, eriti sellistes, kus on loengud. Gümnaasiumis ei peaks see kohustuslik olema, aga võiks olla võimalus.
Veebiõppe sagedus peaks sõltuma ainest ja vajadusest. Ilmselt ei ole 2x kuus ka piisav paljudel juhtudel
Õppevideod on kasulikud.
Õpetajad peaksid täitma Stuudiumit nii, et ka puuduv õpilane saab aru, mida vaja teha on. Kahjuks, vaatamata korduvatele märkustele, seda ikka kõik ei tee.
Veebivahendusel õpe võik toimuda iga päev, iga tund
Kindlasti rohkem kui 2 korda kuus (see käib eelmise küsimuse kohta).
Ei ole, aga lahe küsitlus
Ma ei näe, et veebiõppe päev oleks vajalik:) aga oli tore kysitlus!
Distantsõppe ajal on oluline läbi viia sagedasi veebitunde, eriti just reaalainetes.
Veebiõppel pole häda midagi. Aastaid on seda promotod ja eesmärgiga õppuritel on kõik ok.





Kommentaarid

  1. Väga asjalik projekt, konkreetse väljundiga.
    Hea oleks siit veel edasi uurida selle kogemuse pealt täpsemalt nt põhjuseid ja uurida ettepanekuid just õpetajatelt. Mõnede probleemide ja ettepanekute/arvamuste põhjuseid võib oletada aga seda saaks veel täpsemalt uurida, eriti õpetajate arvamuste kohta. Nt on huvitav arvamuste lahknemine suhtumises veebiõppe päevadesse.
    Diagrammid võiksid olla suuremad.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Distantsõppe muljed

Minu reis Paldiskisse

Minu arvutiprogramm :))